Monday, February 22, 2010

Cuti CNY

Fuhhh malaihnya nak hapdet setelah bercuti lama kat kg halaman di utara sana. Perjalanan hari sabtu malam, gerak dalam 1.15 sampai kat sana dalam 6 .15. Fuhh lama jugak memandangkan banyak betul kenderaan nak ambik kesempatan diskaun 20 % . Aku memang lepas isyak tidur jap t tapi macam takleh lena. So masa drive tu bila melepasi gua tempurung beberapa kali aku macam tak mampu nak bukak mata .

Jadi tehat jap kat RnR simpang Pulai pekena nescafe panas kat petronas tu sambil aku basahkan muka baru boleh drive semula. Last-last sampai kat RnR bkt Gantang terpaksa aku duduk jadi penumpang suruh org umah drive plak, sebelum jadi apa-apa kenalah beringat mujur org umah aku pun dah tak mengantok time tu.

Sabtu hari pertama cuti aku bantai tidur dulu sampai 11 pagi macam tu bangun rasa tak segar langsung, so next time aku nak gerak awal lah kalau dari kl tu. Dalam 2 ptg baru gerak ke bagan serai kenduri member se-opis . Fuhh sedap betul ada 5 jenis lauk dihidang(acar sampai 2 jenis) dalam1 talam dia letak ,aku lak makan dgn org umah ja. Ala lupa nak snap gambo.. sebab unik sikit makan berhidang ni couse la ni terutama area bandar depa buat bufet je kan.

Ahadnya dalam tengahari gerak se family + my Mum pergi kenduri kat baling pulak. Cuaca kat kedah fuyoo panas teriknya ,rasa macam best aja kalau perkena ayaq kelapa time lalu nak kesana tu. Kenduri pertama rakan se opis gak . Kali ni depa hidang bufet dan ada plak kerabu mangga kedah.. fuhh best -best. Lepastu gerak gi umah rakan skolah org umah yang kahwin gak hari ahad tu. Aku dah kekenyangan so minum ayaq sirap dia ajelah . Hajat memang nak rasa sikit tapi dah kenyang rasa tak boleh plak nak masuk dah. huhihi

Balik tu singgah beli ayaq kelapa segar.. fuhh panaih-panaih memang sedap oo .Ada jeruk kelubi beli gak 1 couse lama gak tak makan. Itu je kot nak taip ni.. ada lagi nak cite pi berkelah kat ayaq terjun, ha kali ni ada gambaq .