Wednesday, March 24, 2010

Adakah sebab...



Nyum nyum..sedapnya makanan kat atas ni, adakah makanan kat atas ni punca ??
Punca kols dalam darah aku telah naik mendadak ? err tak baik salahkan makanan aku ni.
Errr banyakkan makanan laut kat atas ni?
Ni adalah cholek masa pada hari pertama kat KB(lokasi di area stadium utama kat Kb tu). Lazat memang lah tak di nafikan tapi adakah ia menyebabkan kadar kols aku tinggi?

Hehehe ,aku rasa taklah sangat cuma maybe lepas sminggu pi KB aku wat ujian darah kat klinik. Check abislah kolestrol, kencing manis, dan beberapa lagilah penyakit .

Hasil ujian nya.. jeng jeng jeng, berdebar jugaklah bila jumpa doktor tu.

Errkkk fuhh mujur kols tak melebihi 7.5 , kira masih di bawah 7 lagi. So doc dah nasihat jaga permakanan sekarang. Exercise kalau buat 40 minit 5-6 kali seminggu katanya. Yelah sebelum ni dalam 30 minit dah berpeluh aku dah renti tak teruskan lagi.

Kalau 7.5 ke atas dah start kena makan ubat kan? leceh lah nak makan ubat2 ni aku rasa. So dia suruh datang bulan 6 ni wat ujian lagi.

Alhamdulillah lain-lain ujian semua positif cuma kalau buat ujian screen 1 badan lagi ok kan? ke buat masa masuk umur 40 an nanti. Apa apa pun kena teruskan lariannnn yang aku dok buat sekarang ni, maybe nak lari kat mpsj atau lari dgn geng bomba kat dataran.. huhu