Wednesday, December 2, 2009

Nyum nyum

Nyum nyum sedapnya ,baru makan serawa bubur durian. Durian plak beli kat Bkt Gantang masa aku balik semalam. Masa singgah kejap time tu, ujan lebat sampai makcik tu bagi murah durian yang aku beli tu. Dia habaq gak ujung-ujung dah tinggal durian tahun ni ,kira tahun depan lah kalau nak rasa durian bkt gantang ni. Kelmarin bertolak dari sg bakap dalam 2.30 pm,rehat kat simpang pulai dalam 20 minit then terus gerak sampai umah tepat 7 pm.

Sebelum tu tadi gak nyum-nyum makan keatiaw goreng orang umah buat. Itupun aku beli kat kedai sana keawtiaw mentah tu kerna kat kl ni tak sedap kalau aku beli kat pasar keramat. Abislah diet aku orang umah time cuti sekolah ni masa nilah mempelbagaikan skill masakan dia . Err aku balik kg aritu oleh kerna dok layan nasi merah dan daging korban berat badan naik plak (1kg je)

Dan-dan petang tadi aku join main volleyball kat opis ,perlawanan persahabatan dengan jiran opis seblah. Rasanya aku kena turun exercise hari-hari kalau nak maintain atau kena jaga permakanan lah agaknya ni. Sebabnya balik tadi berat kembali turun balik ,ke sebab kat opis tadi aku banyak bergerak kena check banyak benda tadi..huhu.

Oh ya lepas ni banyak pulak panggilan kenduri kahwin,nyum-nyum lagi. Member opis ada 4 pengantin baru bulan 12 ni, ni tak termasuk panggilan dari kaum keluarga family aku dan orang umah pertengahan bulan 12 ni,tapi pertengahan bulan 12 ni ada family day jalan2 ke perak pulak. Hmm nak abiskan cuti tahun lah sambil nyum-nyum kenduri...hmmm