Tuesday, December 29, 2009

Pergi dan Bengang

Heeheheheh, tajuk atas ni macam senarai lagu AJL final pada 10 hb 1 nanti dan 2-2 lagu ni lahir dari penyanyi realiti tv iaitu my paberet AF ,opsss lari topik plak aku ni. Lani aku tengah bercuti dok kat kl ni sambil jaga 2 kanak-kanak ribena. Ha... sebab apa, haritu kata ada PR, mana PR? jeng jeng jeng.

Tulah aku nak tulis ni si PR aku tu dah lari dah tu yang tajuk kat atas tu, PR dah PERGI dan aku & wife sure lah BENGANG ni... huhuhu. Tapi mujurlah dia lari secara elok. opss maksud aku takdelah dia biarkan anak-anak aku kelaparan macam dalam paper last week yg terjadi di kuantan.

Ecteley masa aku balik nak balik kg time seminggu sebelum cuti maal hijrah tu dia tak nak pergi, puas org umah aku ajak sebab masa tu aku kat opis. Masa tu dia kata laki dia sakit kat medan sana, then dia kata anak-anak dia rindu dialah... lepastu dia cakap adik dia baru je ada kat putra jaya so dia nak ke sana. Wife aku bengang lah dan mula lah start marah dia, baru keja dah nak balik dah.

Jadinya petang tu sebelum aku balik opis dia dah pergi , susah gak dok umah aptment ni ek. Yelah kalau kat umah teres sure banyak sikit halangan.PR ni pun bebas dok bergerak sebab kat umah bawah aku tu ada amah jahat..opsss amah penghasut. Sebabnya PR aku dok cite amah ni dah kahwin dgn buruh indon dok kat s.a. . Sure Pr aku tu maybe cemburu la si amah tu tiap2 minggu balik sana hari ahad tunai nafkah..oppsss. Susah sebenarnya dok apptment ni kalau ada ramai amah-amah lain...

Jadinya lepas ni aku kena pi jumpa agen yang dengar cite lani dah tak buat dah bisness ambil amah ni, hmmm maknanya rugi gak labur dalam 5K tu. Depa ni senang aje datang sini lepastu senang plak nak blah, yelah pintu sempadan luas bila-bila masa depa boleh blah ikut seludup naik tongkang kan..

Mulai januari ni baby dan anak no 2 tu hantar kat umah orang, baby baru pi hantar tadi, couse org umah ada meeting sebelum masuk skull hari ni dan esok. Adakah aku kena kejar agen minta ganti rugi ek, boleh la apply lagi PR tapi kali ni macam nak ambik PR dari pattani plak.. hmmm masalah -masalah.