Thursday, August 26, 2010

Pertengahan Ramadhan

Diam tak diam dah sampai pun kita di pertengahan ramadhan. Insya allah setakat ni semua ok , cuma baby dan anak pompuan tu plak demam minggu ni. Ni aku baru je berbuka 3 butir kurma dan air suam , uikkk itu je? tak aihh ada sup ayam wife buat kan untuk baby demam tu . Buka puasa sorang je tadi wife ada program berbuka puasa kat skull dia so bawa 2 kanak-kanak ribena tu, aku lak kena jaga baby ,kang kalau bawa meragam plak.

Setakat ni aku berbuka puasa kat luar,last week opis buat 1 program dan semalam Vendor ada buat seminar sikit pukul 5 gitu dan lepastu terus berbuka puasa kat otel dekat dengan opis tu.
Risau gak kot berat tiba -tiba bertambah tapi masih maintain turun beberapa kg , woww... hehehe. Ni sebab dok bawa anak aku tu kot, then ada la aku wat larian sikit beberapa kali ,alhamdulilah ok aje tapi takdelah berat-berat just untuk maintain ajo lari tu.

Err apa ke halnya tiba-tiba rajin ni dok bersenam? takde lah opis aku ada wat pertandingan sapa paling banyak turun berat , kira percentage hilang berat tapi mencabar gak sebab sesi timbang final di buat lepas raya ,err hari raya ke 12 kot.Alamak kalau aku tak jaga makan hmmmm susah gak ni kang pi umah orang jenuh aku nak tepis tolak hidangan tapi kenalah gak rasa nanti. Selain hadiah individu ada gak adiah berkumpulan kira dalam 100 orang yang join tu ada 10 kumpulan plak , hmm yang ni susah lah skit kan ,biaq pi la kat depa nak ilangkan berat ke dak sebab ada gak yang saja je join walaupun dia bukan lah kategori berisi pun.. hua hua

Dah la pasal berat, so malam ni insya allah terawih macam biasa . Sekatat ni 1 malam je buat kat rumah , tu pun terlajak menjamu makan kat otel semalam. huhu. So lepas ni kena tingkatkan amalan ,moga- moga dapatlah bertemu malam lailatul qadar,insya allah. Oklah nak mandi ,pray then baru makan maggie sup ayam menu berbuka puasa hari ni...