Wednesday, September 2, 2009

Rezeki di bulan ramadan

Bersyukur lah kepada yang Esa, waima baby di jangka lahir di bulan syawal bulan ni gak dia na kluar. Agaknya dia tak sabar nak sambut raya agaknya, hehehehe. Malam selasa lepas wife dah rasa kontraksi yang agak berlainan dan kerap so bergegas la bawa ke spital kat ampang tu.

Lepas nurse check semua ,dan cucuk segala ubat bagi paru-paru baby matured sebab takut bila kluar nanti kena masuk dalam incubutor tu plak. Doktor malam takdelah nak datang dia just jawap phone aje . Ohya,wife terus masuk ke labour room sebab dah kerap baby dok berkotraksi dan Nurse check maybe dalam 48 jam kalau sama aja kemungkinan bersalin lah awal dalam masuk minggu ke 34 .

So pagi tadi dalam dok bermasej dan call org umah dalam 9 pagi Dr. dah bg ubat pecahkan ketuban so lebih kurang 4 jam jangka masa baby boleh kluar. Aku masih di opis pagi tadi kira dalam 11 lepas nurse call kata bukaanya sudah 6cm gitu terus aku bergegas le gerak kesana. So sampai sana bagi sokongan moral duduk sebelah , ala aku ada ambil gambar tapi wayar plak dah tinggal kat penang so tak dapat nak publish gambo.

Dalam 12 sakit dah bertambah so nurse suruh sedut gas dulu supaya kurang sakit . Dalam 12.15 Dr dah sampai terus dia kata boleh dah kluar dan push ni. Mula tu nurse macam tak paksa push sebab katanya bukaan tu boleh buka sendiri, kalau tersalah push kang kena jahit banyak cm, opss mengerikan... (td hanya 2 jahitan aja)

Alhamdulilah lebih kurang 12.32 baby pun kluar, aku dok sebok ambik gambo ,hehhee. Letak baby kat tempat dia,tak dengar suara lagi, lepas dok bersih idung,mulut semua baru dengar suara tangisan dia tapi alamak, lupa nak rakam ek . Lepastu aku minta nak azan so nurse kata nak bersih sikit lagi, lepas dia cucuk bagai baru dia kasi aku ka situ .Sebelum ni aku azan kat bilik baby kali ni kat situ rasa macam sebak plak.

Yelah aku orang lelaki just boleh tengok dan bagi sokongan moral aje, yang menanggung si mama nya lah ek. Takpe at least ke tiga-tiga anak aku dah saksi sendiri jadi kenangan tu boleh ingat sampai bila-bila. Apa apa pun aku kena lah sedia dengan lebih lagilah dah ada 3 anak ni tanggung jawab kenalah lebih padu. Tak lupa juga teringat kat emak sendiri yang lahirkan kita , kenalah insaf bukanya mudah nak lahirkan baby ni. Itujelah coretan rezeki anugerah tuhan pada 12 hb ramadhan .