Wednesday, June 2, 2010

Musim kend. dah mai

Weeknd lepas balik kg ptg khamis tu zassss 5.40 bergerak dari umah naik DUKE , terus ke PLUS. Henti kat petronas RnR Tpah dalam 25 minit mcm tu (jamak siap2) dah akhirnya sampai umah kat Jawi tu dalam 9.30. Oklah tu sejak Ipoh direct ni cepat aja sampai. Mulanya tak cadang nak balik time wesak tapi panggilan kend @ kenduri tiba-tiba mengaamit pulang ke desa.

Org umah plak baru start sakit mata rabu lepas terus dia confident leh cuti lama so sampai cuti sekolah la dia cuti... best plak bersambung macam sebulan plak dia cuti. Malam tu masa drive balik tu aku macam tak sihat so pagi jumaat tu lepas perkena panodal ,petang dah baik.


Sabtu nya kenduri dah mula start awal tengahari ,kenduri Aqiqah tapi jiran sekampung pakat buat 7 orang nama sekali terus tumbang sekor lembu.




Fuhh nasi merah daging fresh,gulai kawah ,ayaq asam tomato fuhh memang terangkat yumyyy!.. Err gulai ikan sebelah tu anak aku yang makan (lom baik sakit mata nya si abg long). Balik dalam 2 ptg tu jiran sepupu plak anak dia akad nikah so depa masak gulai ikan gak so aku tak makan nasi la kat situ hanya makan kuih-muih dalam seketul 2 aje.

Ha ni sabtu ni baru kenduri so balik lagi lah aku this weeknd kira dah ada 3 kenduri termasuk hari ahad. Hmm kasut jog kena letak siap-siap la dalam keta nanti... Minggu sekali lagi balik lagi aku ke kg,member skolah plak kahwin.. hmmm berulang alik lah nampaknya aku ni.

Petang tu layan 2 kanak-kanak ribena tu depa main pondok-pondok. Maktok depa upahkan org indon buatkan untuk cucu-cucu bila balik kg , best kira pangkin ni siap boleh tiduq.. layan...