Wednesday, May 6, 2009

Air mata

Tajuk kali ni sebenarnya ambik dari si jogho tu, suruh bagi pendapat adakah air mata terutama lelaki ni akan tertumpah dengan senangnya.. huhu . So buat wakz tak yah la malu-malu, betul pendapat rakan-rakan tu tak salah termengalir air mata kalau itu memang boleh melegakan diri.

Bagi akulah air mata lelaki ni memang mahal rasanya. Aku pun dari kecil memang di asuh oleh orang tua tak boleh nangis selalu., (kang jadi buta lah,,pengaruh cite ibu mertuaku lah tu..hihihi). Bila besar sikit memang la kalau boleh kontrol gile kalau nak nangis...(pi la balik pintu menyorok sambil menangis sedu sedan , ni masa sek.ren kot).

Masuk alam dewasa lagilah.. jarang lah nak mengalir air mata kan. Tapi nak bagitau kat hang wak aku ni lebih kurang macam joe perantau tu, kalau dok tengok filem yang kadang kala menyentuh jiwa dan perasaan boleh mengalir air mata tanpa di sedari..chewah.

Kali terakhir termengalir air mata masa aku gi kursus min ja roes tu, bila time penceramah tu masuk bab emosi adalah benda dia nak bg kita orang nangis.. huhuhu.
Semua peserta kena tutup mata dengan kain, lepastu ada sajak sedih di bacakan. Mulalah dia suruh kenangkan masa kecil-kecil dahulu.

Diceritakan saat masa kecil dahulu, suruh kenangkan saat bersama adik,abang,kakak. Lepastu suruh ingat jasa guru-guru yang jasanya banyak sekali dalam mendidik menjadi insan berguna. Lepastu mai kat ayah di cerita nya saat ayah yang bersusah payah mencari sesuap nasi untuk di kongsi oleh ahli keluarga yang lain..(dah start bergenang dah)

Bila mai tang mak.,, maka mengalirlah air mata ku ini, mengenang jasa ,asuhan ,didikan , segala keperluan makan minum, bekal ke sekolah semuanya di sediakan tanpa mengeluh waima kita tak tahu banyak yang di lakukan itu merupakan kadangkala adalah kesedihan yang terpaksa dia tempuhi tanpa memberitahu pada diri kita.

Itu jelah kesedihan yang menyentuh emosi aku di kala itu. Tapi yang tu macam bila di cerita oleh penceramah maka sedihnya sampai. Hat yang lain macam aku tengok AF lah, contoh masa zarina ,linda terkeluar masa AF 2. AF 1 mestilah budak rosma tu, errr sapa lagi ek maybe af 3 time akma mengusung beg kluar. Af lain aku dah boleh terima kenyataan, kalau terkluar pun ramai orang akan beli albumnya tak payah la dok nangis.. buang karen aje.. ekekekeke.

Err masa termengalir air mata tu cepat-cepat la aku cober. Yelah aku simpati lah juga walau nyanyi best tapi tetap terkluar, hihihi.Af 7 ni aku rasa masa zizi lah kot, time aril aku tahan lah jugak walau macam nak kluar je air mata.. huhuhu.
Tu jelah tah apa apa , layan ajelah ek