Monday, June 8, 2009

Lepakking & kenduri

Now aku masih kat jawi, s.perai. Ni tengah online kat kedai nasi kandaq khasmir tepi jalan . Saje je nak try online kat sini, ecececce. Sat lagi dalam 10.3o kot nak jalan-jalan ke bandar taiping ,bawa family pi berkelah katanya.. (Sure nak melawat zoo tu apa, ataupun air terjun kat area tasik taiping tu). Dah lama tak pi sana, last sekali masa pi honeymoon tahun 2003 kot, opss.

Cite pasal kenduri sabtu dan ahad lepas jenuh aku mengisi perut dengan lauk-pauk kenduri yang sedap sedap. Mujur kedua-dua hari tu pagi-pagi aku pi jogging + buat senamrobik kira berpeluh-peluh jugak dalam 1 jam gitu. Ni pagi tadi dalam 7.30 pun aku pi buat senaman gak, makan dah banyak exercise kenalah buat.

Hari sabtu ada 4 kenduri +1 kenduri 2 pupu bertunang. Aku hanya pi 2 kenduri je dan ptgnya ke majlis pertunangan yang ada macam-macam seperti laksa penang, laksam, bihun goreng, kuih muih, ayam rempah , fuhhhh penuh sampai mengah di buat nya. Semalam pulak ada 2 kenduri so nasi merah ,ada daging tempatan yang sedap cicah ayaq asam fuhhh... (sian plak yg dok obersea kalau depa baca nooo.)

Kenduri semalam kat area parit buntar sempat aku jadi penyanyi jemputan menyanyi karoke kat situ, ala dalam pukul 4 dan tetamu tak ramai, takdelah ketaq sangat aku nyanyi, tapi yelah ni la first time aku nyanyi kat majlis kenduri siapa bawa lagu mahakarya cinta yang aku tak sampai tu dan 1 lagi mungkir bahagia si Hazami tu. Ingat nak sambung nyanyi rama rama ella sebab kat cd tu ada lagu tu(malas nak selak lagu2 lain), takpelah kasi orang lain nyanyi sama, hahahha.

Tu jelah nak cite pasal kenduri, esok gi baling kawan 1 opis lak menikah, so dalam 6 petang esok baru balik kl naik bas, weeknd ni baru ambik balik family bawa ke kl lagi pun ada 2 kenduri lagi kat kg halaman ni... fuhh layan.... yahoo selamat bercuti pada yg dok jalan-jalan tu!