Friday, June 19, 2009

Malu bertanya berjalan pulang

Aku kan hairan la sesetengah orang tu, yela kan aku dah tulis kat perenggan akhir , tidak mengapa lah bukan rezeki aku , nak buat macam mana kan.. kira aku boleh terima la, ni dok asyik perangat2 aku lagi.. apa ke halnya kan? Ikut suka la ni blog ni aku tulis ,korang komen yang bukan –bukan ikut suka aku la nak delete kan.. hahahahah

Sebenarnya kan aku nak citelah kisah dahulu, so bila aku teringat kembali tak salah kalau kadang-kadang kita tanya atau minta kah(kes sebeniur lah tu), kalau ada rezeki , adalah kalau takde tak payah la nak beriya-riya pula, tapi kes kat aym gols tu ada cuma aku tak tunggu di hujung rancangan.. huhuhu.

Ok kembali ke tajuk cite aku ni, aku dah lupakan lah cite sebeniur tu.., kalau ada sapa perangat balik aku nak delete lah. Teringat ketika waktu dulu, dalam darjah 4-5 tak salah aku. Waktu balik memang aku naik bas sekolah, jarak umah ke sek.rendah dalam 4-5 km. Rasanya masa tu nak hujung tahun ada hari penyampaian hadiah,. Tak salah aku aku dapat 1 bagi kategori subjek Geog paling tinggi markah jadi 1-2 masa sebelum balik sekolah ada buat reheasel.

Nak di jadikan cite aku bas sekolah yang aku naik tu terlepas, jadi kena lah naik bas awam. Masa tu aku memang sejak dari kecil aku dilarang sama sekali pinjam wang, wang saku 30-40 sen pun dah habis aku gunakan masa waktu rehat. Rasanya aku boleh pinjamkan duit kat rakan sekampung(tapi girl) sebab dia pun join reheasel tapi lidah aku macam kelu aje nak suarakan. Rasa amat besalah sangat kalau nak pinjam-pinjam ni. Ni kira malu lah berat nak tanya kat kawan aku tu mungkin sebab dia pompuan.

Maka berjalan kaki lah aku di kala itu , walau suspen lah jugak tapi aku terpaksa redah jugak. Mujur waktu tak banyak kenderaan lalu. Jadinya sampai ke hari ni kadang-kadang memang aku rasa masa dahulu aku boleh lalui keperitan dan boleh bersederhana so apa salahnya hingga ke hari ini aku boleh ikuti bila dah lalui pengalaman macam yang aku cite tadi tu.

Bila masuk ke alam dewasa ni ,kena lah bertukar sikit , kadang-kadang kena suarakan pertanyaan ,tak boleh dah segan-segan dah, kalau ada rezeki dapat lah, kalau takde tu paham-paham sendiri lah.