Monday, January 11, 2010

Dan Pemenangnya

Saber jelah tenet kat umah tak boleh nak online kalau dak memang hapdet terus.. Err mula-mula memang nak hapdet kat laptop tapi macam menggangu plak nak menghayati bait-bait melodi dan lirik ..ececece. Dan pemenangnya walaupun tersasar tekaan juara tapi aku macam dah agak Pergi boleh menang...so tak mo tersama dengan tekaan Deo aku saje je teka Bencinta.. opss boleh kah mcm ni?kekekke

Aurora - Ya lagu ciptaan Rich ni macam susah nak mendapat tempat di AJL. Perlukan melodi yang agak berlainan kalau nak menang lagi couse AJL ni selalunya juara juri memilih lagu yang segar atau melodi yang tidak ber-ulang-ulang. Persembahan bertenaga tapi muncul di awal boleh menyebabkan juri tidak memberi markah tinggi.

Tak mungkin kerna Sayang - Ya vokal masih agak sederhana, lagu plak melodinya tidak berkesan mungkin penari-penari yang menari style patung macam tak sesuai aja..(maybe juri dok perati penari jekah sampai vokal Alyah ni terlepas pandang.).opss yelah persembahan di awal susah juri nak bagi markah aku rasa.

Cinta Adam dan Hawa - Kali ni Misha menyanyi tanpa ada apa-apa gimik yang menarik, mungkin busana nya agak sukar untuk dia bergerak tapi mungkin Misha tumpukan untuk vokal (yelah mungkin nak dapat vokal terbaik). Apa-apa pun melodi lagu ni sedap tapi lagu ni agak sederhana , hmm sukar sebenarnya jadi juri ni aku rasa..unsur-unsur faveretisme masih ada.

Err aku tak ingat sapa ek lepas ni wat persembahan. so aku muat turun ke ..ehh ikut aku je nak taip lagu sapa..kekeke

Masih Jelas - ya..persembahan hafiz ni macam final AF aje, tak de kelainan so juri pun macam boring je nak bagi markah aku rasa..err lagu tangkap muat macam ada aku terbaca kat twitter sapa tah..opss kekekke

Pakai Buang - Stacy-stacy, kalaulah ada persembahan ke 2 terbaik sure ko leh ambik, gigih dia menari tapi suara kali ni kurang mantap, agak keletihan kah sebab tumpukan tarian? Lagu ni sebenarnya aku pun boring dengar ,kalau dengar kat radio tu cepat-cepat aku tukar siaran lain kalau lagu ni kluar.opss

Situasi - Lagu muzik indi' kali ni sukar dah nak menang tahun ni kalau nak kaji sejarah AJL ni selalunya Juara lagu ni juri kadangkala mahukan kelainan kononya.. Aku suka part yang ramai-ramai menari di last chorus tu.. 1 persembahan menarik yelah pentas besar ya amat sesuai kalau penari ramai.

Aku skandal - Sama komen aku kat atas.. aku pun secara jujur memang tak suka sangat llagu yang agak keterlaluan melodi dan muziknya..err maksud aku rasa bingit.. opss. Persembahan menarik masa part tiba-tiba muncul 2 orang menari kat depan pentas..(hairan takde security mai pun.so bila nampak ramai datang baru ku tahu gimik rupenya...) yelah pentas besar rugi tak isi penari..kekeke

Tu jelah kot.. 7 lagu.. kang sambung