Sunday, August 10, 2008

FFM 21 -Anugerah untuk lengkapkan kalendar saja?

Terlebih dahulu terima kasih kepada M. Ety yang sudi berikan kad jemputan. Betul juga Deo dah sound awal-awal taklah best sangat sebenarnya , huhuhu. Tapi takpe sajalah nak melihat sendiri sebab dari kecik memang aku akan ikuti apa-apa anugerah termasuklah untuk kategori Filem Malaysia. Masa tu tengok wah bestnya kalau dapat pegi dan jumpa artis yang menang tapi lani dah dok KL ,dah tersempak dengan ramai artis macam biasa ajelah kot... (kecuali kalau tersempak dgn ct sure aku terkasima gak.. kekeke)

Jadi dah lalui sendiri ni oklah untuk melihat persembahan selingan tapi kali ni banyak artis menyanyi tak ready sebab tak berlatih kah, macam si Stacy starting dah salah, Farah A2 dan Apek yang suara tenggelam , Atilia pun macam hambar gak. Inikan program siaran lagsung sebab aku pernah tengok Rakaman Raya Ct nurhaliza walaupun nampak macam mantap je persembahan di ulang rakam lagi, tudia kan siap compare artis dah menang lebih 100 hadiah tu.

Macam biasalah CT nurhalija gak yg nyanyi mantap lagi menikam jiwa waima badan dia pun dah naik mantap gak, (agaknya dia akan ikut jejak Kak sharipah ke nanti ) body naik bila menjelang umur 40 an?. Persembahan pembukaan petikan dari filem Estet walau miming oklah juga. Tapi rasanya kalau dah masuk 21 tahun takkan lah mutu persembahan atau pemilihan artis macam tidak di ambil berat oleh penganjur macam main tangkap muat aja. Misha Omar oklah juga di samping riz, yazer dan zahid ok ajelah walaupun sebenarnya bakat depa tu boleh improve kalau ada usaha dan betul caranya .

Keputusan pemenang macam biasa lepas ni esok/lusa sure wartawan akhbar tempatan akan memberi komen mereka masing -masing. Bagi aku takpelah Kala malam bulan mengembang tu jadi Filem terbaik walaupun aku ada baca filem tu agak slow dari tayangan dan kutipan tapi memang lain dari filem-filem yang lain. Pengarah , Pelokon utama yang aku jangka menang dan memang layak pun depa dapat,chewah. Bagus gak Zul yang selalu berlakon drama tu menang Pelakon Pembantu, pernah la aku tersempak dan sembang dengan dia kat airport, humble gitu.

Filem dan pelakon -pelakon lain ada harapan untuk menang couse lepas ni TV3 pula buat Anugerah Skrin pula ,sure yang tak menang PFM 21 boleh menang kat TV3 lak, yelah juri pun lain -lain kan. Itu aje kot komen , bolehla sekadar nak lalui dan best gak berdua aje dengan orang umah tanpa anak di sisi... hiks, err gambar tunggu kamera dari Ima sebab aku tak bawa.