Wednesday, October 22, 2008

Entry hari raya lagi ka

Sabarjelah mamat penang tu, beriya suruh aku hapdet. Aku pun tak tau nak tulis apa, rasa mcm nak cari geng main basketball pun ada ni ,err ada gak anak kawan opis aku main leh join ni kalau weekend tapi macam jauh plak nak gi umah depa kat pandan tu. Patut la aku hairan tengok dua kawan masa kat kolej dulu yang cekap benar bila depa main .Lupa lak aku nak interbiew pasal apa depa terror ,hiks. Sorang tak salah aku ex-alam shah, sorang lagi ex sains muoor So padanlah depa terror sure depa wakil skolah macam si deo dan frappe tu.

Ya aku pun main gak dengan depa time petang-petang tu kalau dah ramai main volleyball. La ni sejak 2 minggu lepas kl selalu ujan so nak main volleyball asyik tertangguh aje. Tapi aku dalam 5 hari keja ni at least 2 atau 3 kali lepas bawa anak-anak turun aku akan exercise sendiri, berjogging ke atau aku naik turun tangga dalam 3-4 kali.

Menitik - nitik air peluh gak at least 20-30 minit dah berpeluh dah. Takdelah aku beriya nak kuruskan badan yang penting stamina kena jaga untuk kesihatan diri. Sabtu plak sejak 2 menjak ni macam best lak dok buat keja di luar rumah dan dalam rumah. kekekee. Ahad pula kalau tak pi jogging di paginya aku akan cuba gak buat sendiri exrecise di petang hari.

Ehh lupa nak cite, dalam minggu ni kan masa jamuan adalah bakal P M tahun depan di jemput datang . Oleh kerna tetamu dah penuh kat dalam dewan, lepak je kat luar lagipun banyak makanan terhidang kat luar jugak. Setengah jam lambat kot bakal P M ni mai, yelah sure jalan jem kat kl kan (tapi depa pakai polis peronda gak noo). Sampai -sampai tu aku tersalam la sambil ucap tahniah Dato seri, kekeke, maybe slow aku ckp dia tak prasan tapi dia tengok gaklah aku lepastu tu.. Senyum macam baru lepas kahwin je bila dia tengok aku balik tu..,hiks. Yelah sure dah tak sabar tu , silap-silap bulan 12 ni dah jadi P M ni.. huhu

Takpelah rakyat sekarang dah pandai nak memilih pemimpin. Kalau takde aapa apa perubahan drastik pasal ekonomi dan kronisme PRU ke 14 nanti lah rakyat menterjemahkanya di peti undi.. chewah.opss. Malas pula nak sembang politik carca marba la ni. Oh ya jamuan tu aku tak ambik lemang /ketupat walau dah terhidang couse macam serik je nak makan. Macam biasa lah ambik sate ayam, mee goreng, kuih-kuih serta kek coklat dan buah-buahan . Bagus makan buah-buahan ni ,senang lawas di pagi hari .. muhahahaha.. tujelah kot sembang raya lagi