Monday, October 20, 2008

Takkan citer raya lagi

Hari ni jamuan raya ,gambo-gambo nanti lah publish. Jamuan ni kira setiap unit kena bawa makanan masing-masing. Hr/Admin atau boss besar sediakan sate ayam dan daging. Aku hanya bagi duit ajelah kang boleh lah unit aku buat lebih sikit sebab jemput semua staff dalam 200 orang lebih kot. So unit aku beli lemang/ketupat + rendang tadi termasuk depa beli nasi lemak sebab jamuan start dalam 12.00 tgh.


Ehh lupa nak cite weekend lepas hari sabtu pergi 3 rumah terbuka termasuk umah abang aku dekat area KLIA. Hari ahad pula start pagi aku dengan wife dah kena turun awal . Pukul 9 lebih gi keramat ambil rendang ayam (blok aku kena uruskan). Macam tak adil pula aku rasa blok lain nampak macam buat sikit aje sebab kutip 1 blok dalam rm 160. Rendang ayam tu nak dalam rm 280 untuk 9 ekor ayam. Yelah rega ayam tengah naik time beli tu dan termasuk upah lagi kat kawan wife aku tu.

Pukul 10 kot majlis bermula kira aku jadi penyambut tetamu. Yang tension tu time aku dok sambut –sambut tamu ni ada la brother ajk sorang ni suruh aku cari/sediakan air basuh tangan siap dia gi ambil baldi suruh aku basuh ,uwaaa abis baju melayu lengkap bersampin basah jenuh dok mengankat air paip yang jauh dari tempat/dewan yang kami anjurkan tu. Aku membebel plak ek, sebab aku rasa la dah ada pun tiga bekas air untuk basuh tangan dan lagipun majlis tu buat area skolah sure depa leh pi tandas kan.

Bukannya apa abis je jamuan tengok kat tempat basuh tangan tak luak pun airnya.. Lepastu aku gak yang kena ambik semua perkakas tu simpan ,chewah tak puas hati lak aku.. majlis tu abis dalam pukul 1 kot dan aku tengok ajk yang dok suruh aku tadi takde pula munculkan diri kemas apa apa yang patut, kalau pengurusi oklah jugak kan dia perintah aja. Oppsss mood membebel lagi, ekekekke. Takpelah aku andai kan dia kena gi mana-mana open house kot.Lagipun sapa yang stay dapatlah bekalan makanan yang tak abis termasuklah sate.

Balik rumah rehat apa lagi usai makan dah kekenyangan lalu ketiduran la plak . Malam pula pergi 2 rumah lagi dekat area tempat aku tinggal ni. Makan lontong kat rumah pertama lepastu umah kedua nasi impit kuah kacang utara sodap sekali. Ada lemang dan rendang tobat aku tak ambih dah. Hanya makan nasi impit kuah kacang tu dan jugak kuih raya sikit.

Sabtu baru ni pergi lah umah yam satu family. Peta yang yam kasi tu taklah detail lalu aku google sekali lagi dan check betul2 tanpa print yach! . Pukul 1 gerak ke sana dan tepat sekali berjaya gi umah yam buat pertama kali tanpa sesat barat(err yam ko tak kagum pun). Sepatutnya si yam lah ek tulis sapa yang datang dari tag reban kan so biarla dia cite. Lepastu kami p bkt beruntung umah best friend time sekolah yang aku tak dapat pi raya umah depa kat tasik glugor time raya dulu. Pasangan ni 1 kelas dengan aku sebenarnya so laki bini aku kenal so lepak dari petang sampai ke malam.

Ahad, semalam asrama skolah wife aku jemput lagi tahun ni (makan sate lagi). Sebelum tu pergi rumah kawan orang umah. Ada gak kawan opis sms ajak gi raya umah dia kat sg buloh. Oleh kerna semalam dah berjalan jauh hari maka ahad pergi umah yang berdekatan ajalah. Itujelah kot nak cite tapi kan ahad pagi lani macam best pulak gi join exercise dalam 8 pagi kat Tmn tasik titi tu. Asyik menjamu selera je badan kenalah jaga ek, kang terdemam macam minggu lepas plak. huhuhu, daaa