Friday, February 20, 2009

2 b + 1kah?

Aku rasa lah.,. mana -mana ahli Dun atau Par(ehh bukan si par yang nak bersanding dah tak lami lagi yach) yang mewakili mana-mana kawasan yang ada perkataan bukit tahun ni sure suspen punya. Terbaru bukit L*njan @ Bukit L*cah nama yang di beri sempena kontreversi gambar XXX wakil rakyatnya tersebar luas. Sure waktu ni ka*pal yang mewakili Bukit Gelugor pun tengah suspen maklumlah banyak aduan di buat di balai polis mengenai isu saman-menyaman berkaitan negeri Perak tu.

Sebenarnya aku tak setuju sangat kalau di adakan pilihan raya semula di Bukit L kerna aku baru je baca kat paper ni -> http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Thursday/Nasional/20090219012421/Article/index_html.

Bayangkan 15 juta untuk 1 pilihanraya, inikan pula kalau 3 kawasan? .Alangkah baiknya duit itu di gunakan untuk memulihkan ekonomi negara... opsss kena pulih ke? ke kena rangsang?? Err siapa lah aku nak bangkang kan bila paper hari ni kata si mangsa gambar tak senonoh tu tetap nak letak gak jawatan. Tapi PR ni bijak juga rupenya kononya bagi dia pi bercuti dulu, suruh fikir dahulu, kena la ada strategi. bulan depan atau nak dekat hari pengundian 2 bukit baru lah confirm.

Kira tak naklah buat 3 tempat serentak kang depa tak sempat nak buat majlis hentam menghentam yang sentiasa di penuhi orang ramai. Akhir sekali komen terakhir aku pasal bukit ni bila aku baca artikel minggu lepas(kat mana tah tak tau) nak tergelak aku baca perumpamaan ini. Adakah Barisan akan terus di humban dari 2 bukit selepas lemas di Kuala dan tergelencir jatuh di Permatang ?? . Itujelah nak cite politik tanah air sejak 2 menjak ni yang penuh Drama(opss terspa q kah) la ni....opsss ,ekekke