Monday, November 10, 2008

Drama minggu ini

Dulu,kalau hari ahad malam selalu ada Drama minggu ini kat rtm 1 . Petang ahad tadi berlaku drama yang tidak di sangka sekali boleh berlaku kat kediaman yang selalunya sepi pada setiap hari kecuali suara kanak-kanak bermain di taman mainan.

Petang ahad tadi dalam 6.15 seperti biasa aku bawa si syaza(si abg tidur pulak) turun bawah menuju ke taman. Sebelum sampai aku tersempak dengan kawan si R yang asai dari utara sana. Dalam kami dok sembang tiba-tiba ada deruan te*si yang memecut laju masuk di ikuti oleh 1 kereta di belakangnya. Tiba -tiba ada sorang penghuni(Mr X) ni suruh tahan teksi tu sambil dia suruh pak guard tutup pintu pagar.

Sambil tu dia jerit pencuri kereta aku,pencuri kereta aku dalam loghat daerah negri dia. Bila tek*i tu nak sampai kat pintu depan dia terus tahan tek*i tu macam ala-ala superman je ,mujur berenti. Lepastu dia yang bersenjatakan macam chota terus memukul-mukul dan suruh pemandu tu keluar. Kawan dia yang ikut tek*i tu turun juga untuk mengelakan perkara yang buruk boleh berlaku.

Aku yang tengah dukong si syaza terus bawa dia jauh skit sebab macam kecoh je jadinya. Ramai penghuni dikejutkan dengan insedin pekikan macam mengamuk, pemandu tu nampak macam kena pukul aje lepas dia bukakan pintu(takut cermin keta dia pecah kot). Kawan aku si R dah rasa semacam suruh yang baru turun telepon polis .Ada sorang tu nampak macam gaya askar cepat je dok kalut minta wife dia nak tepon polis.

Berdarah la plak kat kapla pemandu tek*i tu kena pukul oleh si X macam mengamuk je ala-ala tengok along dok pukul peminjam kat Tv tu aje. Penduduk semakin ramai yang turun, ada juga yang nampak macam ketakutan tengok di balkoni aje. Aku lak bawa cepat-cepat syaza ke tempat lain dulu.Lepastu dalam 10 minit polis pun sampai, fuhh lega sebab pemandu macam kena teruk je di belasah. Adalah beberapa kali MR X ni dok marah-marah sambil kaki dia naik kat kapla kena tujah gitu.Mujur dah ramai orang yang telah meredakan keadaan .

Lepas aku bawa naik si syaza aku turun balik ala -ala mencik*okzan diri nak tahu apa sebenarnya punca kejadian berlaku.Oleh kerna depa bercakap dalam bahasa loghat yang aku tak baper paham aku tanya la kawan aku si R tu. Dia pun cite sebenarnya di samping pemandu tu di syaki mencuri rupe-rupenya dia cuba mengurat isteri si Mr X tu,then dia suruh bayar dahulu rm 3000 (ugutan melalui sms). Yang terkejutnya siap masej beritahu kereta Mr x boleh di beri jika isteri mR x rela tidur denganya. Wahhh ni dah jadi mcm drama tv ni, macam buat ugutan pulak dan pemandu tu di syaki bersubahat lepas dia hantar sms berbaur l*cah.

Tapi ni dengar dari mulut mr X, entahkan benar ataupun tidak. Lagipun mungkin wife dia yang memang aku selalu gak nampak naik teksi berantar/ambik ada kalau Mr X tu gi keja.Mungkin la aku rasa pemandu tu geram kat wife mR x tu lalu dia curi kereta Mr X(dia curi kat area tempat keja MR X)lepastu oleh kerna napsu terus je ugut tak nak serahkan kereta tu. Tapi tak baik pulak aku speku kan,ekekkeke.Drama tu tamat bila pemandu tu di bawa ke balai bila azan magrib berkumandang. Itu ajelah drama yang aku tengok memang real lah penuh suspen, mendebarkan lagi mencemaskan.