Thursday, November 27, 2008

Berkubang kah- entry weekend lepas

Sabtu lepas pagi macam biasa berjogging aku keliling titiwangsa, macam best pulak waktu pagi -pagi ni. Balik tu ingat nak basuh keta tapi macam penat la pulak so decide nak basuh petang-petang lah.Then bawa anak-anak gi main buai lepas depa mandi tu.

Dalam 12 tu aku bawa anak bini gi Sogo ada sale tapi sale tak sepenuhnya lagi. Plan nak cari kasut baru si syaza tapi takde pulak diskaun. Sebelum tu macam biasa bawa anak-anak gi tingkat 8 bagi depa main kat tempat mainan tu. Sempat gak aku tinjau Rex-box sogo tu saje nak buat tinjauan. Ooo ada pakej tengahari ek, 3 jam guna bilik tapi dengan syarat kena la beli set lunch .(tengok nasi goreng dalam limgkungan rm 12 + Minuman percuma)

Then kita orang lunch dekat tingkat 7 lepastu singgah balik bahagian kanak-kanak. Promoter kat situ cakap 29hb 11 baru start mega sales hujung tahun so better mai next week. Jadi tak dapat kasut anak aku yang sulong nampak baju ultraman terus dia nak. Si syaza pulak beli gak baju sebab ada diskaun sesetengah barang. (ni kira nak abiskan stok kot).

Balik dalam 3 petang ,ingat anak-anak dah nak tidur tapi belum lagi. Layan depa main lepastu aku dan wife buat-buat tidur ayam sebab time tu hujan turun lebat tapi tak mau gak tidur(wahh ada kaitan ke hujan2 ni?).Lepas asar tu dalam 6 petang aku ajak anak-anak turun konon ajak basuh keta sama. Tapi bila depa turun tu depa nak gi main buai sendiri. So aku biar aje depa pergi main dulu manakala aku tekun dok exersice gak sebenarnya basuh keta sendiri ni.

Mula- mula aku macam confident aje depa 2 orang tu leh main sendiri. Tiba-tiba aku nampak si abang dari jauh tak pakai kasut. Si adik pula macam ilang aje dari pandangan aku(maybe jarak dlm 100 m kot). Suspen aje aku terus aku pergi ,haaa terkezut aku si adik tengah berkubang dengan ayaq takungan hujan dekat mainan tu. Habis basah lencun aku tengok, Wahh boleh tahan si Syaza ni yelah maybe belum 3 thn dia belom reti apa-apa.

Aku angkat terus dukong bawa naik ke atas sambil dia jerit nak main, nak main (berkubang lagi). Alamak.. ni kena bawa gi Klcc park ni bagi depa main kat sana baru la bersih ek. Laa teringat aku zaman kecil dulu no hal lah kalau hujan tu aku siap main air hujan dan berkubang kat padang bola...heehehe ni kira bawaan ayah dia lah jugak ni ek.

Sampai atas terus aku bawa kat bilik air tanpa mak dia perasan,aku buka siap-saip baju seluar letak dalam baldi. Buka pampers dia bagai lepastu baru panggil wife aku sebab aku nak abiskan cucian keta dulu. Itu ajelah tajuk berkubang kali ni. hiks.. takde idea nak taip, taip jelah pengalaman-pengalaman macam ni.. hihihi