Sunday, December 21, 2008

Balik kg lai

Aku kat cyber cafe ni baru balik cuci keta awal-awal pagi. Semalam dah settle kenduri kahwin adik ipar aku. Lupa aku nak publish jemput pembaca-pembaca setia katanya datang kenduri adik ipar aku. Jangan risau ada sorang lagi adik ipar belum kahwin, adik sendiri semua dah kahwin. Lupa nak ajak prapp ek yang boleh di katakan dekat lah juga kalau nak datang. Yang lain-lain dok lembah klang, changlun, Jb memang la nampak sukar nak mai.

Hari ni kenduri blah lelaki ,lepastu aku pulang smula ke KL ptg ni sebab malam ni ada dinner opis. Tema werldd katanya tapi aku tak ready lah nak beli baju antarabangsa ni tapi aku tengok contoh pakai baju melayu pun boleh. Maybe tema pakain tradisiional antarabangsa kot. So sampai kl terus aku pergi salin kat toilet jelah kot baju nanti.

Sebut pasal kenduri semalam letihla jugak badan, ke hulu ke hilir menolong apa yg patut.Pagi-pagi lagi dah kluar cari barang yang tak cukup lagi, lepastu pergi pulak tampal penunjuk arah/bungga manggar kat simpang jalan dengan anak menakan. Majlis mula dalam 11 pagi buat tahlil aruah kat ayah/mak mertua yang dah meninggal.

Habis dalam 11.30 tapi lauk pauk yanng di tempah belum sampai (kontrak aje). Cuaklah gak mujur ada kuih muih tradisional bagi kat ahli surau yang mai. Agak -agak nak 12 tgh baru lori mai, kalut lah gak sebab nampak macam dah ada tetamu yang datang. So jiran dan yang mai tahlil tu yang dok nolong letak kat bekas dan angkat barang-barang tu.

Alhamdulilah settle bab tu ,lain kali kena lah lauk/nasi sampai awal . Lepastu aku mula dok sambut tetamu datang. Anak-anak pula macam tiba-tiba nak kena dok dukong dan mai dok seblah aja. Nasib baik antara tugas-tugas aku cedok lauk kat tetamu. Lepastu aku ganti abang ipar sambut tetamu yang mai, kira sambut salam berisi la.

Banyak benda aku dok risau macam lauk/pauk cukup kat tak, bingkisan untuk tetamu cukup ke tak, alhamdulilah semuanya ok. Alamak aku dok ralit kat sini ,brekpes pun belum ni, sambung lah lagi nanti .