Thursday, April 16, 2009

Fairus berundur di Penanti

Maihh nak cite pasal politik plak.. boring la pasal hiburan aje. ekekkeee.Rasanya lah sapa ek yang akan di calon kan di Dun Penanti ni? Aku dapat agak sure kroni Anwar ataupun dia sendiri jadi calon. Manalah tau dia pun teringin pegang jawatan kira tak dapat jawatan jadi PM yang di war warkan jadi TKM pun jadilah.

Yelah kalau dah pegang TKM banyaklah projek kat p.p tu abis kaum kerabat dia sapu kan. Alamak aku ni main hentam kromo aje tapi just nak bagitaulah masa zaman dia jadi tpm habis 1 family dia jadi O K B. Emm.. nampak macam tak puas hati tapikan orang politik ni susah nak cari yang betul-betul yang nak bantu rakyat yang terhimpit terutama rega barang yang tak turun -turun waima minyak dah turun .

Satu lagi macam membazir pulak wang rakyat ni, haritu habis 3 juta untuk 3 election sure kali ni 1 juta lagi. Tu belum duit kerajaan untuk bantu kempen parti. Lepastu nanti menyemak orang-orang u*no 1 seluruh negara nak mai berkempen., tu pun banyak gak guna pakai duit...kan duit sapa? duit kerajaaan lah yang banyak mengalir nanti.. opsss ada bukti ke aku dok bagi fakta ni,,, errr maksud aku sure duit menteri lah kot..

Menteri sure minta kat mana-mana Agensi di bawahnya... err GLC lah best sikit sebut kan. Haritu sia-sia aje dua bukit bn tak dapat daki ni nak tunggu penanti ,menanti lah sampai rakyat berpuas hati PM baru ni tadbir baru ada harapan nak menang.

Itu ajelah ketidak puashatian aku pasal politik carca merba sejak dua menjak ni.Pilih wakil rakyat yang hanya nak kan duit masuk dalam karung sendiri terutama parti yang baru kembali gah selepas pemimpinya keluar dari sg buloh. Aku rasa la sure mai tangkap muat aje pemimpin parti P*r tu pilih wakil rakyatnya so kalau ada pilihanraya lagi aku rasa macam nak pangkah bulan aje..kalau ada lain lain lambang aku rosakkan aje.. opssss... dah la malaih la nak ulas lagi..ekekeke