Tuesday, April 14, 2009

Konsert 5 AF

Sebenarnya aku macam malas nak mengulas memandangkan perserta paberet pilihan aku yang ramai tu si Zizi dah terkluar minggu lepas. Marah gak aku dengan penerbit astro ni dah Zizi perserta terakhir buat persembahan pesal dia tak timbang rasa sikit. Oklah kalau si Bisa tu yg kluar, ni menyebabkan aku malas nak tengok diari harian dah sebab kurang plak bunga.ekekeke

Mujur masih ada Aishah dan Isma waima anak 5 tapi dah slim ek minggu ni menari sensual and seksi sekali.. opsss. Lagi 3 orang lelaki aku pilih sapa ek... sapa -sapa jelah Hafiz , Yazid maybe Aril atau Akim leh masuk final ,ni aku rujuk lepas konsert undian depa memang tinggi. Tapi manalah tau kot yang sokong hat lain tunggu hari konsert baru mengundi.. susah nak ramal benda undian jari menjadi juri ini. Oklah berbalik pada konsert ke 5 :

Isma- Kau Mawarku (Datuk Siti Nurhaliza/ 2 By 2)

Wahhh , melekat ,romantis macam kalau takde sapa yang tengok aje sure depa akan pi masuk bilik lepastu.. opsss ekekke. Isma punya kawalan suara masih kurang mantap ,maybe dia kata Zul mengejutkannya tapi kalau aku peserta Af sure aku leh agak elemen2 kejutan macam ni sure dia akan dapat. Persembahan boleh la walau tak baper nak tiru siti tapi vokal agak sama pulak .

Akim -Jika Kau Tiada (Yusry/ Erra Fazira)

Sian Akim dapat lagu yang tak baper sedap ni tapi kenalah sahut cabaran. Vokal masih keras ,err macam mana ek nak lembutkan vokal mengikut melodi kan lirik dia ,kena masuk kelas vokal baru tau kot ni . Persembahan menari ada peningkatan mantap sikit dari konsert ke 4 . Suara masih kureng atau kali ni menurun sikit


Qhaud- Di Bius Cinta (Yusry/ Melly Goeslow)

Aku rasa macam ok aje dia bawa tapi ada part tinggi tak boleh tarik. Persembahan qhaud menurun kali ni dengan pengkritik bagi alasan pasangan duet dia yang tak perform.. Bagi aku la lagu ni tak berapa menarik jadi maybe lah qhoud pun mai tangkap muat aje nyanyi.

Hafiz – Terlanjur Cinta ( Rossa/ Pasha/ Ungu)

Hafiz macam biasa suara dia tetap mantap walaupun ada drama atas pentas tapi still penghayatan dia terhadap lagu yang di bawa masih adil. Persembahan masih tahap sama macam minggu lepas ,errr susah cikgu nak bagi reward kat dia ni waima dia still perform ok.


Claudia– Kau Muzik Di Hatiku (Jaclyn Victor/ Vincent Chong)

Beruntung Cladia dapat lagu sedap dan pasangan duetnya pun juara AF 1. Persembahan ada peningkatan dan suara macam dayang dah tak baper jelas dah di dengar. Oklah dia ni leh lepas masuk final tapi susah gak ada 2 orang srwk lagi yang dia kena fight untuk lepas.

Aishah – Dua Hati Jadi Satu (Dafi/ Gita Gutawa)

Minggu ni dapat lagu yang kena dengan vokal aishah di samping lagu ni agak popular so ada kelebihan untuk perform dengan baik. Persembahan ada peningkatan yang ketara kalau nak compare 2 konsert sebelum ni. Nak puji gak si Aishah ni walau teman duet dia si ALiff tu kira kejutan untuknya dia leh bawa dengan baik sebab yang lain sure dah berlatih kan.


Yazid – Terharu (Jamal Abdillah/ Mawi)

Kali ni walau agak penat jugak sebab menari terlebih vokal Yazid masih lemah di hujung persembahan. Tapi dari keselesaan di pentas, gerak geri di pentas serta persembahan sebagai penghibur Yazid agak berjaya kali ni mungkin partner dia pun memang ada energy yang baik so oklah ada peningkatan sikit.


Aril – Aku Dan Dirimu (Ari Lasso/ Bunga Cinta Lestari)

Aril kira bertuah dapat lagu yang sedap serta teman duet si marsha yang memang nyanyi baik sekali. Persembahan vokal kali ni ada peningkatan sebab ada nada rendah di bawa dengan baik dan part tinggi pun sampai si Aril ni bawa. Oklah minggu ni cikgu bagi dia perserta cemerlang .

Sidi? Takyah la komen sepatutnya minggu yang Zizi kluar tu Sidi yang kena kluar dulu..opsss ter emo plak.. tu lahh pasal sapa suruh tak undi.. ekekkeke.. Mujur aku dah set sejak konsert 1 aku suka ramai peserta..kalau ada kluar pun takdelah aku kisah sangat kan... hehehhee. Minggu depan tema rock.. hope semakin baiklah persembahan depa kali ni.