Sunday, April 26, 2009

Min Ja Ro E S

Min ja roes ke arah pembentukan individu dan semangat berpasukan (nama kursus tu).
Selasa sampai jumaat lepas walau nampak macam panjang dan lama tapi kursus Min ja ro es yang aku lalui rasa cepat pulak masa berlalu. Aku rasa la sure ada lah rakan tag yang pernah pi kursus minda, jasmani, rohani ,emosi dan sosial ni terutama pada mereka yang dah ke jepun. ( wakzhusi sure tahu kot ni?)

Kursus ni memang banyak aktiviti dalam dewan tapi setiap modul ada roleplay dia. Kira tak banyak dengar ceramah dan sure tak boring punya. Apa yang menariknya kadang-kadang apa yang pernah di buat di tag/dimain kah, ada dalam salah 1 modul tu. Contoh dulu pernah kat tag Joe tu main tulis lirik so masa kat kursus tu ada ,ala lebih kurang bagi perkataan cinta so carilah dan nyanyi melodi lirik cinta tu. huhu

Apa apa pun insya allah dah lalui kursus ni rasa semangat berkobar-kobar pulak. Salah 1 perkara yang aku belajar setiap dalam diri kita ada tenaga dalaman yang boleh membuat sesuatu perkara itu menjadi positif dan boleh di lakukan . Setiap pekara tu boleh berjaya kalau lah dalam diri sendiri sentiasa berkata boleh dan hal yang sama setiap kegagalan pasti ada kejayaan di 1 hari nanti.

Wahhh ,semangat nampak..,eekekekkeke. kursus tu walau di ambil terms dari jepun(salah 1 nya chikara... but tak berjaya group aku buat..huhuhu) pemikiran dan aktibitinya boleh di sesuaikan dengan unsur-unsur islamik juga. Itu jelah kot, sempat gak aku pi mandi di kaki gunung Nuang tu di hari terakhir .. sejuk air sungai nya.