Thursday, June 26, 2008

Gegar Balok Siri 4



Lepastu bila ramai atau semua dah naik atas dan siap kemas apa yang patut maka upacara ambil gambo beramai-ramai dilakukan. Kira ambik gambo semua sekalilah kecuali mcm Arc yang dah kena pergi bilik mandi, Kong pun takde kot time ni. Lepastu lepak lagi couse ada yang masih pergi cuci badan dan gi berenang kat kolam fantasia hotel puaka tu.Lepak-lepak dalam 12.30 kot semua dah ready ,then adalah hadiah yang belum di buka lagi. So kira cabutan by kereta maka nama Deo, Zura dan Ob yang naik. Upacara serah harta karun pun di lakukan atas kete bahagi pukul lebih kurang si Deo,Ima dan aku.

Lepas kong, fara dah sampai, aku pun adalah suruh si delinn wat ucapan apa yang kurang tapi member kata tak payah lah. Semua dah ready last-last decide nak lunch dekat kedai mamak Syed yang tak jauh aja dari pantai fantasia tu. Limah time ni kemain dia happy sebab adalah hamba allah tu kena belanja dia. Sampai dalam 1 tgh lepastu ada lah yang nak gerak balik dah macam mereka yang naik kereta afzal dan Ob (ke genting highlands katanya nak ambik gambo)

Aku ,Deo, Wan dan sapa lagi tah makan nasi berani bak kata Wan tak brapa sedap mcm yang ada kat KL. Aku makan ajelah maybe letak kuah madu paberet aku kalau makan nasi berani mamak ni.Lebih kurang 2 pm maka selesailah makan masing-masing salam dan yang perempuan macam biasa lah bercium pipian. Next si Deo nak isi minyak dan dia tanyalah kalau ada nak beli kopok lekor,lepastu aku dan Ima adalah turun bila nampak aje kedai tepi jalan yang juai kopok lekor ni.

Lepastu kami pun bergerak lah ikut jalan sambil masing-masing conpius sebab masa datang folow keta depan sahaja. Adalah nampak keta si CL yang membawa Limah memecut laju dan kadang -kadang tersasar sebab papan tanda balik ke Highway ke KL pun macam terhilang gitu. Deo pulak buka lagu retro yang memang lah aku tak beberapa boleh layan tapi bila kluar lagu wings aku nyanyi lah jugak. Lepastu Deo ajak main Jangan lupa lirik sebelum berhenti rehat dekat RnR lepas Gambang . Punyala susah aku rasa macam kalau masuk betul sure takleh lepas ni. Ima ada gak bantu tapi aku macam jadi blur gitu..wakakakkaa

Lepas semua dah ada kami pun terus bergerak, sambung balik main jangan lupa lirik yang memang aku tak dapat apa -apa pun siap bagi diskaun kat Deo sebab dia kena pulang balik baki Rm 5 aku kot. Macam Ima cite dalam blog dia lepastu main teka huruf mengenai Akademi fantasia bila keta memotong aje masing-masing cari idea nak kata apa contoh WLJ, dengan cepatnya aku sebut Linda Jasmim, (terpegun jap si deo). Rupenya mamat ni masukkan astro kat rumah dia sempena Af 1 di perkatakan time tu so memang la dia kategori pengundi senyap rupenya. (but sure ada lagi cite menarik kan ko masukkan astreww).

Perhentian berikutnya singgah di RnR Genting Sempah , berpusing jap cari parking.Toliet dia kecik la pulak terutama toilet wanita yang nampak macam melimpah kluar. Then si Deo singgah henti beli buah berangan ,tipah tetipu ingat gerai yang ada huruf jawi melayu tapi semua penjualnya kaum ****. Belilah lah jugak sebab maybe la si Deo ni mengantuk agaknya tapi aku macam biasa buat lawak spontan macam tiru aksi ning menari time dia bertiga bawa lagu drama kat Anugerah Era kot dan macam- macam lagilah borak siap tanya kalau joe balik dia bagi ke menumpang kat rumah dia yang di jangka kosong bulan 8 nanti .

Akhirnya dalam 6.10 sampailah jugak kat depan Apartment yang aku tinggal walaupun time nak sampai rumah si Deo kata macam susah aja tapi dia tetap kagum berview kan klcc aptmnet aku tu..wakakka. Ima pun kembali dok seat depan , ambil barang then ucap thank u maka baliklah si Deo yang sempat kata gile kat aku time aku wat lawak last-last minit dia nak balik dah(aku tak dengar plak). Maka berakhirlah percutian atau camping kali ni yang di jangka di buat lagi maybe di tempat si Delinn yang akan berpindah ke Utara sabtu nanti.(Langkawi ek?)

So terima kasih pada semua yang join kali ini, pada Deo yang sudi menumpangi keretanya, Ima rakan se-car dan thanks bagi copy paste kan gambo dari blognya. Dan tentulah penganjur kali ini macam zura (ricky tempat), Alangz pemuda harapan bangsa, limah yg tak putus-putus buat lawak serta rakan pengajur lain macam seksetari si Ima, Angah dan Wan dan tetulah si Wak punya idea ke ni masa berkumpul di bangi time zura turun KL bulan 2 kot. Budak & Arc yang prepare kan hadiah dan juga di rumah merekalah perancangan nak ke Balok di mulakan. Alamak dah tentu Delinn(thanks gambo jugak) yang kemungkinan akan sentiasa beri support dan join kalau buat acara macam ni lagi. Ramai lagi ni nak sebut tapi dah penuh pulak ucapan ek. Thanks pada semua yang pergi Balok haritu!