Tuesday, June 24, 2008

Gegar Balok Siri 2






Lepas siap khemah si driber ajak gi ambik barang lagi , dan sempat dia pi berkokok sebelum masuk reban,(oppss ni limah kata semalam). Habis punggah angkut air Ima yang berat tu barulah sesi berlepak dan bergosipp di adakan. Sepatutnya time ni wat la sesi suai kenal tapi program kali ni berkhemah free and easy so masing-masing buat hal sendirilah. Alangz lepas tu suruh aku dan si mat deq voluenter bersihkan alas dawai Bbq sebab ada pasir katanya. Itu aje kot yang aku tolong selain angkat –angkat barang kerja mengemas biarlah dari kalangan yang pakar lagipun aku kenalah respek pada otai –otai yang selalu bercamping. (wakaka ayat mohon maap tak tolong apa-apa yg patut)

Dalam dok kemas-kemas tu datang la Afzal dan 2 boys nya Suria(boy-boy) dan Man. Depa sampai terus makan apa yang ada lepastu si Limah adalah seru nama aku untuk cari kayu api. Aku dengan selamba je subcorn kat anak buah afzal yg masa tu dok berlepak jugak.. (hehehehe selamat aku). Tapi apasal depa tak bakar pulak kayu tu penat aje depa pi cari ,kalau yang kena kerah cari sure ada wat pembakaran terbuka. Lepastu masing-masing buat keja sendiri dan aku pun cubalah nak lelapkan mata , oleh kerna tak nak kacau deo tidur(kalau aku masuk khemah takut dia tersedar lak) aku lepak lah kat khemah yang masih kosong.

Masa aku nak terlelap dalam 4.30 gitu baru lah depa dok suruh bangun ajak gi mandi laut dan buat la aktibiti apa-apa pun. Si deo ajak main natang apa tah mcm piring terbang tu, oklah layan then Wan dan Kong pun join sama. Lepastu aku pi ambik bola tampar sebab si Lb dan sapa tah dok suruh wat game. Maka aku bertriple dengan Deo dan boy-boy lawan geng Wan, Lb dan Afzal. Pertarungan pertama di menangi oleh group aku seterusnya group aku lawan dengan par,man dan mat deq(menang jugak). Akhirnya tanpa rehat kita orang lawan set ke tiga bertemu lawan yang sama (group Lb) dan pertarungan kali ni sengit tambahan group diaorang di sokong oleh Angah , Delinn aku tak tahu dia sokong mana tapi depa punya ulasan amboi. Akhirnya macam biasa semangat berpasukan (chewah) menang jugak hasil mata yang dikutip berterusan oleh kapten(sapa tah ek) menang dengan 25-19 kot.(congrat my team)

Lepastu ada la beberapa org awek turun main tapi kita orang maybe dah penat kot di samping ada yang dah nak ready nak buat bara api untuk bbq malamnya nanti. Adalah aku ajak depa main galah panjang tapi masing-masing tak berminat aje join. Aku dah plan nak bawa bola tennis untuk main baling tuju tin ke, kasut ke, tapi tertinggal lah plak.
Then barang-barang mentah sampai aku pergi la tolong angkat apa yang patut. Chewah aku ni mcm kena beritahu pulak aku buat apa . Lepastu aku pergi merebankan diri (toilet le) dan menunggu untuk malamnya acara bbq yang di tunggu-tunggu. Err Zure sorrylah ek couse bila aku habis mandi dah siap potong pun buah tembikai tu..(kekeke beriya suruh aku wat kan..)

Dalam 7.45 malam kot depa start mula bbq aku ada lah tolong apa yang patut macam mengipas dan bersembang/bergosiip membuat lawak pada mereka yang berkeja keras memastikan sotong,udang ,ayam,ikan dan daging kambing. Rasanya aku makan 2 ketul ayam ,satar,udang dan sotong aku belasah berapa tah .Ikan dan daging aku tak berapa beriya nak makan maybe dah kenyang makan yang awal-awal aku sebut tadi. Lepastu si Deo mengeluh sakit perut lagi then aku pun offer bagi minyak gamat kat dia then dia nak berehat dan tidur awal. Budak-budak lain dok tanya kat aku then aku jawaplah apa yang patut ,risau benarnya depa tu maklumlah maybe nak bersembang-sembang .

Aku pulak dok kerah si Delinn tanya bila acara suai kenal nak di adakan tapi non ada maybe terlupa kot sebab dok cakap nanti-nanti ajo. (hiks). Aku layanlah depa besembang-sembang sambil tolong apa yang patut part bbq tu. Paling best layan anak si Fara ,Lydia tu main nyanyi2 lagu apa tah (but lagu Kemahuan Matta yang dia paling suka). Sesi mengusik pengatin tak beberapa baru pun best gak (zure +alangz) . Hairan gak aku pesal Alangz tak masuk tidur sekali dengan zure couse dahla seminggu tak bersua kan.. opssss.. (saje je gossip)

Lepastu aku ,Alang,Afzal dan anak buah dia mula lah main acara Apollo atau bakar surat khabar lama. Ob, Combi ,OD ,Par dan Mat diq,Delinn join juga lepastu. Punyala banyak kertas di bakar tapi yang berjaya naik ke atas hanya 2 aje. Agak dah boring kita orang pergilah kat khemah tapi ramai dah pulang ke penginapan ,maybe dalam 11.30 kot. Last-last hanya aku,Alangz, Ob ,Mat deq,Afzal dan anak buah dia yang lepak sembang tapi aku takdelah sangat nak join kira buat-buat tidur ayam kat luar. Dalam 2 pagi kot baru aku masuk khemah dan zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz (bersambung)