Friday, September 12, 2008

Hari ke 8 sampai ke 12 posa

Isnin lepas hari ke 8 posa, petang macam biasa gi market dulu beli bahan-bahan untuk masak berbuka dan sahur. Ayam dah naik rupenya, dulu aku beli dlm rm 12 now dah jadi rm 13, tu pun mujur aku beli tempat yang sama boleh la dia bagi kurang. Malas plak aku nak tawar menawar macam dah jadi kawan plak kalau selalu gi beli tu. Aku harap rega minyak turun lagi, kos pengankuntan yang boleh sebabkan bahan2 mentah ni meningkat di bulan ramadhan ni.Then beli sayur-sayuran , daging dan pisang untuk buat cucuq.

Aku rasa tak sampai rm 25 kot barang yang aku beli tu so makan maybe boleh 2 hari rasanya ni. Hari selasa pula seblah paginya ada seminar, aku join lah gak paginya then petang tu ada jamuan berbuka puasa kat Dewan perdana . So hari ke 9 aku berbuka posa di luar ,wife dan anak-anak tak join couse untuk staff aje. Oh ya jemaah surau dah naik sikit minggu ni , dalam 50 - 60 orang minggu ni.

Hari rabu dan khamis buka posa kat umah, gi market gak rabu . Aku hanya beli murtabak macam tu ja kat pasar ramadan. Bagi aku lah posa ni boleh melatih diri juga sebenarnya . Dah seharian puasa memang la teringin nak beli macam -macamm tapi takut tak terhabis pulak. Lainlah kalau lauk masak kat umah, leh simpan dalam peti ais. Kalau beli lauk kat luar selalu tak tahan lama.

Hari ni pula petangnya aku and family gi buka kat luar, kat K-four Wangsa Maju..Oklah jugak sekali sekali buka posa kat luar ni kan, yelah dari hari ke 1 sampai ke 11 kat umah aje (kecuali aku lah dah buka dgn kawan-kawan opis hari selasa tempohari). Oh ya berat hari ni turun lagi 1 kg, ok gak aku buat senaman hari -hari ni, sahur pun makan nasi sikit aje. Opssss diet katanya plak kan couse cik yam tu boleh plak turun 4 kg ek. Esok cadangnya nak pi serbis keta dan lepastu windows shopping lagi kot... Jusco ke Sogo ek esok...