Tuesday, September 16, 2008

Weekend ber Mega Sale kah, opss

Sabtu lepas , pagi tu org umah macam biasa boring katanya dok rumah, bukan boleh makan pun, last week ye lah dia kena gi skull. Jadi cadang la nak gi berwindows shopping kat Jusco lagi. Pergi dalam tengahari gitu bagi anak-anak mamam dulu.
Depa dua orang tu kalau nak ke jusco cukup suka sebab aku akan bawa depa pergi ke tempat mainan dulu, yang ada bas, keta ,keta bomba la.

Sampai aje terus ke tempat mainan dulu sementara wife gi survey dulu. 1 jam kot aku dok layan anak –anak baru call wife dah ada ke baju raya anak yang dia dah jumpa. Then aku pergilah kat bahagian baju kanak2 dan check apa yang patut tengok harga munasabah ke dak, ok ada diskaun so ambiklah sepasang baju si abg dan adik.

Lepastu macam mana tah wife aku rasa macam tak best aje baju-baju kat situ lalu ajak pulak ke Sogo. Balik rumah dulu dalam 3 ptg,lepas pray baru keluar semula. Bawa yang sulong aja sebab adik dia dah mamai nak tidur tapi nangis gak nak ikut. Parking keta kat lrt Star aje lepastu turun kat bandaraya. Aku bawa yang abang gi mainan lagi kat tingkat 8. Wahh first time pergi ,besar jugak rupenya tempat mainan kanak-kanak dia ni, seblah je dengan karoeke red box.

Lepas si Darwis tu boring aku bawa dia turun pulak kat bawah beli la makanan utk dia makan. Wife aku dalam 6 ptg baru abis beli siap dia beli baju blouse yang memang tengah sale tu. Adalah gak baju raya anak yang dia jumpa dan berkenan ,beli lagi sorang 1. 6.30 ptg baru gi pray asar then lepastu terus balik umah dan rasa macam tak sempat kitaorang berbuka kat kedai area kg baru. Aku belasah je kedai makan tom yam apa tah so berbuka lah kali ke 3 kat luar. Oklah masakan dia ,habis licin 3 orang kami makan.

Sampai rumah dok belek baju raya anak pompuan rupenya baju dia ngam-ngam aje, yelah tak bawa dia tadi. Jadinya esok kita orang putuskan lagi pergi untuk tukar dan aku pun bercadang nak beli sepasang gak baju dan seluar jeans raya, hiks. Malam tu terawih, 30 orang aje kot, maybe ada yang balik kg aku andaikan.

Ahad, dalam 9.30 terjaga , terus aje bersiap-siap couse kali ni tak bawa anak-anak. Susah sebenarnya nak bawa anak ni,Sogo tu ramai manusia dan aku plan nak cari kasut area jln TAR tu. Kali ni park juga kat lrt star, turun depan Sogo aje. So kali ni aku gi cari baju raya aku,wife aku lak gi cari apa tah lagi barang dia nak beli. Lama gak aku dok perati/survey last –last dapatlah kemeja dan jeans sehelai. Lepastu cari lak kasut untuk pakai keja couse kasut aku yang dok pakai tu dah terkoyak pun skit, huhuhu.

Lepas aku dapat kasut baru aku call org umah dan berjumpa kat depan Sogo tu. Then kita orang gi cari baju melayu plak sebab tahun ni tema purple lembut pulak. Tak jumpa yang berkenan dan rasa macam nak cari kat kg aje , manusia ramai susah betul nak cari. Dalam pukul 2 pun kita orang chow. Balik tu terus terbaring keletihan , kekeke, so weekend ni macam nak jalan lagi..opss.

Malamnya macam biasa terawih kat surau dan wahhhh oleh kerna jemaah tak ramai (dalam 35 orang kot), banyak pula makanan moreh lebihan yang aku bawa pulang ke rumah, kali ni depa bagi jamu sate kajang la plak . Alhamdulilah.. syukur !