Monday, September 29, 2008

Raya - Dah Selamat sampai

Maka seperti yang telah di rancangkan petang jumaat 26hb tu lepas keja. Oleh kerna hujan petang tu sure KL akan mengalami kesesakkan yang teruk, sure ramai berpusu-pusu nak balik kg masing-masing. Aku nekad jelah keluar umah dalam 6 ptg , ikut jln tun razak susur ke jalan duta. Memang sah jalan jem, (mujur dah beli serba skit kuih nak buka posa lepas balik opis ).

Seperti yang di jangka dalam 40 minit gitu baru sampai tol jalan duta, tapi alhamdulilah masuk je PLUS dah tak jem dah. Dalam 7.15 sampai area sg buloh berbukalah atas keta sambil drive. So drive la kau menuju ke Tapah, tapi kat hentian Rnr mana tah anak lak buang air besar. Sampai Tapah macam penuh plak so wife aku cadang makan kat Sg Perak sebab kat situ makanan dia sedap -sedap.

Aku macamana tah mungkin dengan semangat raya terus drive, takde la nak mengantuk ke apa ke, mungkin la aku rasa.. baru je beli cd lagu raya datin seri ct nurhalija..so layan lagu raya nyanyian merdu datin tu. hiks. Sampai rnr Sg Perak dalam pukul 10.00 mlm kot. Makan la nasi kat ditu dan pray siap-siap. Dalam 11 lebih kot baru gerak dan aku selalunya dah letih tapi semangat plak nak bawa jugak dan akhirnya sampai jawi 12.00 tengah malam gitu. OK lah balik kali ni,tak sesak sangat terutama time nak bayar tol bila sampai kat ipoh tu. Ataupun maybe tak ramai orang gerak lagi rasanya.

So sabtu pagi aku keletihan memandu so asik tiduq aje kejanya. Petang jalan-jalan bawa anak lepastu malam aku gi trawih kat masjid besar Jawi ni yang dekat balai polis tu. Jemaah nampak macam kurang aje, adalah 2 saf tapi lepas je 8 rakaat tinggal 1 saf aje. Tahun ni aku cuma tertinggal 1 hari je trawih, 3 hari buat kat rumah, so tahun ni rasa ada peningkatan di bandingkan tahun-tahun yang lepas.

Itu ajelah kot, ala aku lom tampal kad raya la. Takpelah aku ucapkan selamat hari raya pada semua, smoga sentiasa gembirra di hari raya tahun ni. Maaf andai ada kesilapan dan pada yang memandu, pandu cermat , jiwa selamat, ingat orang yang tersayang. Selamat hari raya aidil fitri!