Thursday, September 11, 2008

Puasa hari ke 7

Hari puasa ke 7 aku membuat timbangan berat, wahh dah turun 2 kg, so aku mcm fikir start esok atau hari seterusnya aku akan cuba pergi exercise tiap2 petang tu sambil bawa anak jalan tu sesambil la buat aktiviti ringan sikit. Lari laju pun dah ok sebenarnya kalau buat berterusan 20 minit. Oh ya pagi ahad tu macam biasa tidur balik sesudah suboh dan bangun dalam 10-11 pagi gak.

Lepas zohor gi Jaya Jusco plak kali ni, dah start pun sale hari raya dan wife aku nak buat survey katanya.Adalah dalam 4 lebih kot baru abis beli siap beli bahan basah kat situ lepastu masa nak bayar tu ,time tu aku dok sorang . Wife dan anak-anak tunggu kat depan food cout mengadap kaunter pembayaran. Adalah aku teralit dok kat kaunter tu ,lepastu macam aku tak terperasan ada orang ambik barang dlm troli yang wife aku beli dah sebelum tu(adalah dalam rm 60 barang tu kot) so bila pergi kat dia tu baru wife aku tanya. Alamak dah kena songlap, sabar jela bulan puasa ni boleh plak mencopek barang orang ek.

Aku pun pergi la buat aduan kat customer servis tapi depa macam nak tak nak tak layan aja. Ke kena isi form ek tulis atau pun memang sebab salah aku cuai tak tengok masa nak bayar tu, kira time aku bayar macam troli ada kat belakang aku, so next time kena troli kat depan lah kot ni. Nak tak nak aku lah kena ganti nanti beli semula, huhuhu. Takpe bulan puasa ni otomatik aku leh sabar

Oleh kerna aku sorang je puasa haritu aku terplan nak gi pasar ramadan, akhirnya aku tertewas takleh ikut macam sapa tu ek yang belum pergi-pergi lagi . Sebenarnya aku nak gi gunting rambut, tapi sampai dalam 6 lebih dah tutup dah so aku round la pasar keramat tu dulu. Kat situ aku beli air laici kang, kuih-muih 5 ketul, mee goreng dan lauk kentang chili untuk sahur , itu pun lepas fikir dah beli bahan basah tadi takkan wife aku tak buat untuk makan malam kan,kekeke. So belanja tadi hanyalah RM 2 + 2 + 2 + 1 sahaja... Ooo masih boleh tahan napsu makan aku ni..lom sampai rm 10 lagi. Hehehhe

Malam macam biasa gi terawih kat surau,aku tengok bilangan kehadiran macam dah kurang sebab hari pertama hingga ke 3 macam kira penuh la (70 orang kot), masuk hari ke 4 dah dalam 60. Sabtu dan hari ke 7 ni macam dalam lingkungan 30-40 orang aje. Maybe ada yang balik kg kot ni ,so takpe aku akan cuba survey minggu ke 2 plak. Adakah teori hari ke 25 adakah semakin kurang atau tidak boleh la hitung nanti. Aku plan mcm nak balik hari ke 26 (jumaat ) balik ke utara untuk pulang beraya, si Deo siap dah ambik cuti kan.. takleh jadi ni, kekekke, oklah tu je nak cite hari ke 7 posa.