Thursday, January 29, 2009

Entry ke 12 -berita gembira gak

Gembira betul tengok si Deo yang akhirnya takdelah dia dok fobia dengan si puaka yang sentiasa menghantuinya di tempat keja ekekekke, anyway tahniah lah gak ya pada hang Deo! Entry kali ni adalah kali ke 12 dalam bulan Jan 2009, sebabnya bila aku check paling banyak pun hanya 11 aje entry sebulan yang aku publish,kira bersejarah jugaklah ni kan?

Berbalik pada tajuk aku(berita gembira) tu mulai minggu depan ,(hanya tunggu surat). Sebenarnya sebelum cuti lepas Boss panggil aku dan beberapa staff unit aku . So dia bagitau aku di upgrade ke jabatan lain . Aku pun rasa legalah gak couse aku memang la tak berapa bekenan sangat dengan boss kecil aku. Terutama dari segi pengiraan KPi thn lepas dan tahun ni(bagi 2007&2008), kira cerewet yang amat ketara sekali.Mungkin lah aku rasa dia pun baru naik pangkat last year jadi pengurus kira nak lah gak tunjuk dia punya kuasa kan! Err manager wanita ni agaknya emosi sangat kah ya?

Opss ,akhirnya tertulis lah jugak pasal opis tempat aku keja ni, tapi aku takdelah bedendam ke apa ke, maybe rezeki aku setakat tu yang dia nilai kan, so kenalah percaya ketentuan tuhan. Kira kenalah gak bersyukur sebabnya ekonomi dunia dah merundum tak caya dalam 10,000 orang yang telah di berhentikan kerja bulan 1 ni(read baca utusan hari ni).

Nampaknya masuk unit baru nanti kenalah aku berusaha dan belajar benda baru, ok lah jugak sekurang-kurangnya mungkin lah kalau berusaha gigih macam aku tengok kejayaan si Kong tu mungkin lah ada lah penilaian baik nanti. Tapi belum tentu lagi ni sebab boss unit baru aku tak tau lagi macam mana style dia. Harap-harap oklah dan bila saja aku di tempat baru maybe time cuti atau malam ajelah nak mengupdate! Itu ajelah entry bersejarah hari ni..ekekekke