Thursday, January 22, 2009

Sambungan AJL

Balada plak

Cuba - Faizal Tahir: aku macam harian aje dalam sidang akhbar si paizal ni bagitau dia bawa se adil-adilnya tapi nampak choba ni dia takdela nak buat lakonan apa-apa macam lagu yang 1 lagi tu. Ya aku akui lagu ni tak sesedap lagu sampai syurga jadi tak mengapalah lagipun pencipta dia pun orang yang sama kan.

Dingin - Ziana Zain : Wowww, walaupun penuh perasaan akak ziana jain ni nyanyi tapi di hujung dia tarik tu macam terjerit aja (waima tak pecah) tapi macam tak sedap plak, Melodi yang melodrama macam lagu-lagu dia sebelum ni,tapi aku akui memang aku suka lagu akak ni sebelum kedatangan cik siti nur..opssss. Ingat vocal terbaik leh sapu tapi nasib tak menyebelahi..(kena ada juri awam la dalam 50 orang yang dok depan tu kira bagi markah dalam 30 % ke.. untuk persembahan dan vocal terbaik ni)

Lagu Kita - Aizat: Mula –mula nampak ok, tapi macam hambar plak di penghujung. Kalau lagu aku cinta OOOOOOOOOOOOOOOO, aku cinta.. OOOOOOOOOOOOOO yang deo tak suka lirik OOOOOOOOOOOO tu menariklah juga tapi lagu ni bila masuk final baru perasan main kat radio. Aku suka ada STOP War yang aizat lekat kat baju dia tu..kempen anti perang bagus ni

Sampai Syurga - Faizal Tahir – Wowww gak, aku rasa memang boleh menang persembahan terbaik ,lain dari yang lain ada unsur –unsur drama dan kejutan dalam lagu.. opsss marah nanti geng baru anti si paizal… ekekekeke. Memang si paizal ni kasi 110% lah untuk lagu ni + lepas geram tahun lepas dia kena gam sekejap..huhu. Ingatkan leh menang AJL kali ni tapi takde rezki.

Hanya Di Mercu - Ayu (OIAM) – Nampak kelakar plak pesyen rambut baru dia , lagu ni rasa macam ke a rah lagu gemilang skit, kira melodi dan lirik dia agak biasa dan kalau dah biasa sure markah pun biasalah jugak kan . Vokal Ayu ok lah jugak


Bila Nak Saksi – Spider - > Tidak ada kelainan Spider ni bawa lagu ni macam tengok show jom heboh pun ada, mungkin lah melodi lagu ni kurang best kalau nak compare dengan relaku pujuk .

Satu je perseolan aku adakah AJL ni kalau artis tu masuk kali ke 2-3- ke 4 dia kena buat persembahan lain dari yang lain baru boleh di angkat menang bagi 1-1 kategori? Tengok aje persembahan CT di AJL-ajl sebelum ini, sentiasa penuh kejutan dan persembahan bertenaga.. opsss… terlebih sudah… ekeke. Oklah itu aje, aku akan timbangkan tawaran wakzuhsi jadi wartawan so bolehla ko panggil aku wak interbiew… (kalau la ko terbit majalah hiburan baru ke n anti lepas balik jepun nanti kan.. hihihi)