Wednesday, January 21, 2009

Ulasan AJL ke 23

Huhuhuhu.. sabar ajelah si wakzhusi kat japang tu, nak gak suruh aku wat ulasan AJL. Ehem ehem.. yelah sebenarnya malas nak wat ulasan sebab tekaan aku si Juara dah tersasar. Selalu betul aje.. opssss , bila plak aku selalu teka betul (takde bukti yach)


Ulasan aku takdelah detail. So aku ikut turutan kategori lah, kita mulai dengan Pop Etnik
1. Dusta Berkalang (Aiman) -> oleh kerna ni lagu yang kurang kluar kat radio so susah gak nak nilai jadi nampak macam Aiman boleh bawa tapi kurang bertenaga, adakah kat atas kepala nya penuhh sarat dengan apa tah benda ..ekekekee menyebabkan dia tak selesa di pentas. Make-up dia agak ober sampai nampak macam pompuan plak... Apasal kena ramai penari ek, sesak plak tengok, zaman noraniza dah berlalu ye... opsss

2.Doa Dalam Lagu (Zahid & Heliza) -> Zahid dan Heliza , kalau mawi bawa macam ok masa saringan haritu. Entahla malam tu nampak macam semput aje heliza, zahid average aje maybe bukan dia punya lagu kot

3.Persoalan Cinta (Farawahida) -> rasanya lagu ni menang mungkin ada tambahan alat muzik cina tu tambah- tambah nak masuk tahun baru cina kan(Helen yap pun jadi juri kan) .Lagu ni sesuai untuk di bawa pada Rumah Terbuka CNY anjuran parti MCA ..opss. Overall oklah dapat tapi Juara lagu ni markah sebenarnya untuk Lagu dan lirik yang aku baca paper utusan semalam.

Kategori Pop Rock

1. Kalis Rindu - Elyana -> ni lagu catcy tapi rentak dia takdelah pop rock sangat aku rasa..macam lagu rancak aje. Si Elyani rasanya dia gayat kot kalau nyanyi pakai kasut so dia duduk aje. Nampak macam tak puas kalau asyik duduk ni,yelah nampak kelainan kira comel aje dia nyanyi dok atas beranda macam si KICAP dalam Tom -tom bak si Aznil tu...ekekke, Lagu ni aku ingat leh menang tapi aku teka MUH gak kan..hihi

2. Bukan Di Sini - Sofaz -> rasa macam tengok persembahan tahun lepas aje group depa ni, suara si sapa tah amir kah nama vokalis dia? macam tak power je aku dengar, kira lagu tangkap muat kah... (marah nanti peminat sopaz...)ekekkee

3. Yang Pernah - Estranged -> macam show tahun lepas gak, oklah suara dia sama aja kalau dengar kat radio tapi melodi kurang mantap so tak menangkap halwa telinga juri kali ni nak bagi markah banyak.

4. Lagu Untukmu - Meet Uncle Hussain -> yaa ,lagu ni diramal menang pop rock sebab ,masa semi final memang mantap giler suara si sapa ek nama..ekekekee. Serius aku masih tak ngam lagi lagu2 independet (indie kah?) sebab muzik dia kadang-kadang bingit kat telinga. Tapi lagu untuk mu ni kira rancak dan sedap lah juga tambahan vokal yang sustance... wahh pengkritik mingguan AF kah ? opsss, overall layaklah menang P.R

5. Aku Stacy - Stacy -> lagu ni pun bingit juga sebenarnya tapi malam tu ada kelainan di mana ada lah chorus sekejap untuk stacy berehat dan ikut penari-penari dia dengan mantap dan sharp sekali. Mungkinlah melodi dan lirik kurang berkesan menyebabkan lagu stacy ni tak menang. Persembahan terbaik??? emm harap thn depan di beri hadiah persembahan terbaik setiap kategori.. hihihi


oklah itu aje nak mengulas..rajin nanti sambung...huhu