Sunday, January 4, 2009

Menjelang dan 1 jan 2009

Malam tahun baru aku bawa family menjejak kaki buat pertama kalinya ke JJ Au2 . Itupun lepas aku tengok banyak barang di diskaunkan di malam tahun baru, kira jualan penghabisan stok aje. Sampai sana gi food-court yang ada tempat budak-budak boleh bermain. Yang tak bestnya kecil aje playground kat situ tambah-tambah ada budak-budak lelaki yang lasak, risau kalau anak aku leh terjatuh kalau depa leka bermain so tertungul lah aku menunggu. Sementara tu org umah gi beli makanan ,nasi so lepas depa main terus di beri makanan..(laju depa makan)

Lepastu gi beli barang yang dah di plan untuk di beli sebab aku peratikan barang-barang dapur dan keperluan anak ni selalunya harap tunggukan JJ ni buat sale baru murah kalau nak di bandingkan barang kat care-four. Orang umah plak lepastu dok cari kasut baru plak tapi takde yang berkenan. agak0agak nak 10 malam kita orang balik.

Sampai umah layan tv 2 yang ada siaran langsung dari dataran merdeka. Artis pilihan tudia penuh warna ,kira setiap kaum lah ada wakil tersendiri. Namun bila camera fokus kebanyakkan penonton adalah kaum melayu dan orang2 dari sebrang je yang dok mai dataran M tu. Menjelang 12 mlm terpacaklah aku di jendela rumah untuk melihat KL akan bermandi cahaya bunga api. Mula-mula sekali aku nampak bunga api dari KLCC , lepastu area sentul, barulah dataran merdeka. Nampak jugak bunga api dari kejauhan mungkin area puncak genting, sri hartamas atau bandar utama. Dataran M paling lama sekali depa pancarkan aku rasa.

Pagi esoknya sesudah suboh aku relax jap, lepastu baru gi jogging area umah. Cuaca yang nyaman/mendung menang best berjogging ni, aku fikirkan apa-la orang yang kena keja pada cuti thn baru ni terutama yang baru berhijrah ke tempat baru. Sedangkan aku masa 31hb tu punyalah malas nak buat apa-apa. Then bersarapan plak nasi goreng dan macam aku termakan lebih plak. Mak aku ada datang seminggu ni so dia yang masak .Lepas tu mak aku cadang ajak gi umah sepupu aku kat damansara area ikea tu.,call sepupu aku tapi depa ada hal nak ke puchong.

Last-last dia suruh call 2-pupu aku yang stay area klana jaya tu. Depa orang perak dan walaupun mak aku hanya sepupu dengan mak depa tapi kalau call tu memang depa beriya ajak ke rumah. Kira depa panggil mak aku tu maksu Penang. So pergilah aku sefamily dalam pukul 11 gitu. Lepak-lepak sembang rupenya suami dia tu dulu keja kat TM tapi dah bersara ambik vss awal tahun kot dan terus buka bisness ikan keli area gombak. Ala aku terlupa plak nama suami dia tu.

Suami dia pagi-pagi dah pi kolam ikan keli kat gombak so tak sempat jumpa. 2 pupu tu aku panggil kak Sal , peramah orangnya walaupun pernah jumpa tapi masa tu gi kenduri kat Ipoh kot so aku ingat-ingat lupa . Orang perak ni gamaknya ramah-ramah la kot ? hihihi ramai org perak aku kenal memang tak sangkal lagi memang kalau dah bersembang ada je cite yang di boraknya. Dalam 3 petang baru gerak balik ke kl.
Sampai umah tidur jap lepastu gi pasar malam dalam pukul 6. Itu ajelah nak cite kisah di tahun baru ni.