Wednesday, July 30, 2008

Cite hari ahad plak

Sabariah jelah si zura nak gak aku hapdet cite pasal hari hari ahad plak. Sebelum tu cite hari sabtu tu belum habis sebenarnya.Lepas gi Giant wife ajak pi Habib plak kat Jusco W.Maju tu. Waktu tu dah maghrib pray dulu lepastu baru pi Habib couse adalah dia suruh aku tambah skit nak tukar gelang yang aku hadiahkan masa kahwin dulu.

Check punya check dapatlah yang berkenan, trade in sekali dengan cincin tunang sebab dalam dok perati gelang rembat sekali cincin la pulak. Rasanya dah 5 tahun kot beli yang lama-lama tu , wahh naik sampai rm 600 rupenya rega mas tu (selepas di tolak susut nilai 15 % kot). Rugi la pulak aku dulu masa jadi ajk kelab kat opis aku dulu 7 thn lepas depa dok beli barang emas sebagai hadiah tahunan, aku lak tak nak, kalau beli simpan kan bagus..(tapi budget time tu tak lebih rm 100 kot). Lepastu suka punya pasal org umah belanja makan laksa shake kat JJ tu.

Balik pulak akademi nasyid dah nak habis.. ala... takpe takdelah aku frust sangat kalau nak compare dgn AF... opssss. Peserta pompuan kluar lagi, tak sesuai kot pompuan join nasyid ni macam kurang pulak pengundi ek ataupun bila flash back tu dia bawa lagu yang kurang popular, faktor lagu pun mainkan peranan gak sebenarnya ni.

Ahadnya pula selepas suboh... opsss (kena tulis warna biru ke ni???) hehehehe, biasalah sejuk-sejuk tu sambung la tidur dan paham paham la kalau dah sejuk tu... huhuhu. Bangun lepastu rasa letih tapi gagahkan diri gak aku mandi then pi turun jogging gak, couse kalau pagi selalunya peluh aku macam senang aja nak mencurah -curah . Kali ni jogging area skolah wife aku je seblah kediaman sebab lepastu aku plan nak membasuhkan kereta lepas jogging tu. Sebelum tu selalunya hari ahad kluar la aku beli paper atau beli untuk buat sarapan kat area rumah ni dulu.

Then bila aku start membasuh keta plak adalah sorang jiran aku ni yang baru dapat baby dok mai sembang dengan aku. Bukanya apa tiba-tiba datang pulak kawan dia lagi mai join sama, aku macam susah plak nak conctrate membasuh sambil bergossip opsss.... salah..., sebenarnya kawan dia tu complain blok dia ada bunyi macam ganguan aneh aje, kira time 12 tengah malam je dengar bunyi kuat tapak kaki lari lah, bunyi orang main guli lah.

Dia tanya gak jiran atas rumah dia tapi jiran dia habaq anak-anak dia selalu tidur awal... huhuhu. Takpelah aku rasa benda -benda ni memang lah wujud so kena banyakkan baca al quran la lepas ni kat rumah. Petangnya pulak just lepak rumah sambil baring baring buat-buat lelap mata... itu ajelah ko hapdet hari ahad ....